• تاریخ انتشار : 1402/04/10 - 12:46
  • بازدید : 129
  • تعداد بازدیدکننده : 127
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

اعتماد و حضور خیّرین به نظام سلامت موجب فخر و مباهات دانشگاه ها است

نشست هم اندیشی خیرین حوزه سلامت قطب تهران برگزار شد.

نشست مشترک مدیران سازمان های مردم نهاد و امور خیّرین سلامت قطب تهران برگزار شد. در این جلسه که در روز دوشنبه پنجم تیرماه سال جاری برقرار بود دکتر علیرضا زالی رئیس دانشگاه، مهندس حیدری پور مدیر کل سازمان های مردم نهاد و امور خیّرین وزارت بهداشت، دکتر علیرضا اسدی سرپرست سازمان های مردم نهاد و امور خیرین دانشگاه به همراه مدیران سازمان های مردم نهاد و امور خیّرین سلامت دانشگاه های علوم پزشکی قطب تهران حضور داشتند.

دکتر علیرضا اسدی سرپرست سازمان های مردم نهاد و امور خیرین دانشگاه در این نشست باتکیه بر اهمیت وقف در فرهنگ ایرانیان گفت: سنت حسنه وقف، تنها وقف مال را شامل نمی شود بلکه وقف زمان، وقف دانش و ... همه از شاخصه های کار نیک و خیر هستند.

سرپرست سازمان های مردم نهاد و امور خیرین سلامت دانشگاه در بخش دیگری از این نشست تاکید کرد: حوزه فعالیت دانشگاه های علوم پزشکی بسیار گسترده تر و در پی آن وظیفه آن ها نیز خطیر تر است چرا که در دانشگاه ها علاوه بر آماده کردن بستر مناسب برای درمان مراجعین باید با دید گسترده رفاه دانشجویان نیز در نظر گرفته شود. دکتر علیرضا اسدی تاکید کرد: امیدوارم روزی هیچ دانشجویی با بیم تامین مخارج و هزینه های زندگی از تحصیل باز نماند.

دکتر علیرضا زالی در این جلسه بر ماهیت کار خیر اشاره کرد و گفت: نیّت خیرخواهانه موقعیت جغرافیایی و نسخه مخصوصی ندارد. رئیس دانشگاه در این نشست با اشاره به پیشنهاد ایجاد بانک خیّرین و هم افزایی آن ها با یکدیگر در دانشگاه های قطب تهران تصریح کرد: برونداد حضور خیرین در نظام سلامت موجب تسلای خاطر آحاد جامعه می شود و حال که به مدد الهی در فرهنگ غنی ایرانیان خیّرین نقش پررنگی در کاهش آلام بیماران دارند باید با تقویت ارتباط خیّرین با بدنه دانشگاه کوشا باشیم.

رئس دانشگاه در بخش دیگری تصریح کرد: زمانی در کار خیر موفق هستیم که در کنار خیّر و همسو و همگام با نیت خیرخواهانه وی، او را یاری کنیم. دکتر علیرضا زالی گفت: مراجعه خیّرین و اعتماد و حضور آن ها به ظام سلامت موجب فخر و مباهات دانشگاه ها و نشان از فرهنگ غنی مردم ایران زمین دارد که ما این امر مهم را ارج می نهیم. وی خاطر نشان کرد: فعالیت های خیرین می تواند حلقه اتصال فعالیت های مشترک دانشگاه های علوم پزشکی استان شود.

 دکتر علیرضا زالی رئیس دانشگاه به تجربه های مشترک میان دانشگاه های قطب تهران در بحران ها و همیاری آن ها با یکدیگر اشاره کرد و خواستار تقویت این همکاری ها برای خدمت به مردم استان تهران شد رئیس دانشگاه تصریح کرد: مسئولیت اجتماعی اصناف در حوزه سلامت یکی از ظرفیت های کلیدی در برطرف کردن مسائل اولویت دار حوزه سلامت است.

لازم به ذکر است این نشست سه ساعته که به منظور همفکری و همیاری مدیران سازمان های مردم نهاد و امور خیّرین سلامت دانشگاه های علوم پزشکی قطب تهران تشکیل شد مباحثی مانند معافیت های مالیاتی و رفع بروکراسی های پیچیده اداری در حوزه خیّرین، طراحی و برنامه ریزی برای ساخت و تجهیز خوابگاه های دانشجویی، ارائه راهکارهایی برای جذب منابع خیّرین ایرانیان مقیم خارج از کشور و ... مطرح و در این خصوص هم اندیشی شد.

  • گروه خبری : گروه های مطالب
  • گروه خبری : 128479
کلمات کلیدی
شعله سعادت
خبرنگار

شعله سعادت

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید